Åldern tar ut sin rätt

Vissa dagar undrar man vart de tar vägen. Ju äldre man blir desto underligare blir det! Igår, söndag, hade jag en urtrevlig kväll med tjejorna i ishallens bar. Det blev både ett, två och tre glas rödvin. När vi kom hem var humöret uppe och det blev två glas till. Dessa fem, ganska utspridda, glas vin har förtört min dag. Planerna på att gå till gymmet, laga mat, måla naglarna osv, bara gick upp i rök. Iställer har jag legat på soffan, tittat på tv och lekt med hundarna, sedan när tog fem glas rött så hårt?

Jag har i alla fall fått skrivit alla mina julkort idag, tänkte attt det är lika bra att vara ute i god tid för jag vet inte hur lång tid det tar för dem att nå Sverige. Det är så himla typiskt mig att vara så oklar. När det gäller vissa saker tänker, planerar och genomför jag ordningsamt och i god tid medan i andra samanhang så tappar jag det och är världens slarvigaste person. Jag måste verkligen försöka hitta balansen där, blir ju förvirrad själv!

Nu ska jag sova och försöka ta nya tag imorgon. By the way så har mitt December-löfte att sluta snooza gått så där, ännu en sak att tänka på imorgon. Godnatt.

/S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0