Äta hårsprej?

Ibland undrar man hur vissa människor tänker. På aftonbladet.se igår (under Sofies Mode) fanns en artikel med skönhetsprodukter till budgetpris. Under bildspelet står det lite käckt att:

"Dyrast är inte alltid bäst. Sofis mode avslöjar budgetfavoriterna som räddar plånboken veckan före löning."

Vi vanliga människor fattar ju precis vad som menas med detta, typ:

"Åh vad jag vill ha ett nagelack från Dior, men vilket bra tips så här veckan innan löning kan jag köpa ett bra från Maybelline istället"


Då blir man så himla full i skratt när man läser i kommentarsfältet till artikeln, där börjar folk vimsa om att:

"Haha, så om jag inte har pengar till mat kan jag lösa det genom att köpa skönhetsprodukter, så länge jag köper billiga skönhetsprodukter? Tack för tipset!"

"Hur d-a sjukt. Här talar man om folk som inte har pengar och så uppmanar man dem att köpa modekläder till budgetpriser. Vilket sjukt samhälle vi har hamnat i. Vem tusan bryr sig om mode? Inte jag i alla fall"


Det står ingenstans "strunta i att köpa mat, köp hårsprej istället", varför denna reaktion?
Jag förstår inte ens hur de kan ha uppfattat det hela på det vis de uppenbarligen gjort.

Gå gärna in och läs artikeln och lämna sedan en kommentar här och berätta vad ni tycker!
Artikeln hittar du här.


Kommentarer
ELIN

svar; vaa tusan? tvättmaskin i köket?

2011-01-27 @ 15:39:37
URL: http://esks.blogg.se/
ELIN

svar; AFAN bor du i England? visste jag dock inte! är det så litet badrum? bildbevs!

2011-01-27 @ 15:47:55
URL: http://esks.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0