Den gröna dörren

I vissa perioder har jag väldigt svårt att sova. Jag kan vara jättetrött men mina tankar vill inte lämna mig i fred vilket resulterar i att jag ligger vaken till ca kl 4 på morgonen och funderar på allt från livets stora frågor till vad jag ska laga för mat imorgon.

I söndags berättade jag detta för min vän Dawn och hon gav mig ett tips:

Tänk dig en ytterdörr, min är alltid grön i klassisk engelsk stil. Den har ett guldigt brevinkast. När tankarna kommer flygande på kvällen och hindrar din sömn så tar du tanken och puttar in den i brevinkastet. På detta vis så "sparar" du tanken tills imorgonbitti då du hämtar posten. Gör detta med alla tankar, skjuts in i brevinkastet, så kommer du snart att somna med en fin grön dörr på näthinnan.

Vet ni vad, det funkar! Jag har somnat inom 20 min varje kväll den här veckan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0