Vilken koll...

Jag har suttit större delen utav kvällen i vår ishall. Att det skulle bli hockeymatch visste jag ju såklart, sambon var som sagt "benchcoach" pga sin lunginflammation. Saken var den att vi skulle till Chelmsford på bortamatch. Hade ringt dom som jag brukar åka med på bortamatcher och frågat om vi kunde åka med, det var som vanligt inga problem. Men de kom och hämtade oss ovanligt sent och jag tänkte att nu kommer vi knappt att hinna till face off. Vi börjar åka och sedan stannar vi utanför vår ishall, typ 10 min från där vi bor. Vad gör vi här? frågar min kära pojkvänn. Våra chaufförer ser ut som frågetecken, vadå det är ju hemmamatch...

Här har vi gått och förberett oss på en timmes bilresa, jag hade packat vatten, näsdukar, extra halsdukar, extra vantar m.m. Eftersom det var hemmamatch så fick vi reda på i bilen att grabbarna i laget skulle byta secret santa med varandra eftersom matchen innan jul blev inställd pga snön. Vi som trodde att det var bortamatch hade ju alltså ingen secret santa med oss. Detta resulerade att sambon gick in till laget och jag fick skjuts tillbaka hem för att hämta julklappen. Väl hemma kunde jag först inte hitta den, helstressad eftersom de andra sitter ute i bilen och väntar. 15min senare kommer jag svettig ut till bilen med en oinslagen secret santa i en Sainbury påse. Och vi kan åka iväg till ishallen igen.

Efter matchen, som för övrigt bleven härlig vinst, visade det sig att det var så många som hade glömt julklappen attt de bestämde sig för att spara det till nästa vecka.

Ja men vilken bra dag det har varit!!! Den avslutades i alla fall trevligt med att vi var ett gäng spelare med respektive som gick till en kinarestaurang och åt gott:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0