One day your life turn upside down

Jag såg nyss på sporten (eller ja min kille kollade och jag satt bredvid) där det var ett reportage om en ung tjej vid namn Caroline Larsson.

Hon har det senaste åren varit ett löfte inom golfens värld.

För en tid sen upptäcktes ett antal cancertumörer i hennes ena ben. Läkarna tog beslutet att amputation var det enda som skulle kunna rädda hennes liv. För en månad sedan genomfördes amputeringen.

I kvällens reportage, alltså 4 veckor efter amputationen, står hon på ett ben och svingar en golfklubba med en kraft man inte tror är möjligt med ett ben.

En tragisk historia men vilken grymt stark tjej. Att hon kunde vända förtvivlan till motivation och komma tillbaka så snabbt är helt otroligt.

Vilken förebild!


Kommentarer
M



Vore super kul om du är med i min fototävling :) http://ofourblog.webblogg.se/2011/june/pa-ditt-skrivbord.html#comment

2011-06-13 @ 12:32:51
URL: http://ofourblog.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0