Lite lillgammal kanske

Hej!

Nu sitter jag här och gör en lista över vilka jag ska skicka julkort till. Det jag funderar på är: skickar man inte julkort längre?

När jag var liten minns jag att jag brukade hjälpa mamma att klistra på frimärken på en hel bunt med julkort. Och vi fick alltid lika många tillbaka i brevlådan veckorna innan jul. Har det liksom försvunnit? Eller har jag som 22-åring hamnat i en mellan tid där faktiskt många är ute och reser eller studerar osv, och att julkorten kommer sen när tillvaron är mer "fast"?

Vare sig det passar eller inte så skickar jag julkort i alla fall! Både till alla släktingar och till mina vänner. Även om jag kanske är lite lillgammal som håller i detta och inte får många tillbaka så vill jag önska dem en God Jul ändå!

Vädret har bestämt sig för att vara på min sida idag och klockan 2pm bär det av till Bristol. Så nu blir det till att  ladda upp med varma kläder och massa mat.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0