Officiellt December!

God förmiddag,

i dag är det alltså 1 December. Men många med mig kanske haft december ett ganska bra tag hemma:) Det finns ju faktiskt inget mysigare än att få tända pepparkaksdoftande ljus i rödglittriga ljuslyktor och smyglyssna på en julskiva. 

För ett par månader sedan flyttade jag från Sverige till England och jag kan säga att här är det jul-hysteri! I flera veckors tid har det varit full julskyltning med tillhörande julmusik här. Om man tjuvkikar lite i fönstrena när man svänger in på min gata kan man se att flera grannar redan har satt upp sina julgranar. 

Idag är det julklappsshopping som står på schemat. Fast jag har faktiskt inhandlat över hälften av alla julklappar redan, skönt att för en gångs skull vara ute i god tid!

Nu ska jag äta svansen på min låånga marsipangris där det står en 1:a, idag är det ju som sagt officiellt den 1 December.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0