Lagom snygg

Jag har varit lite velig vad det gäller vardagssmink. Det kan vara lite svårt att hitta en lagom stil, men smink blir det lätt antingen eller. Tar man på fundation behöver man oftast dutta på både rouge och puder för att det ska se bra ut. Ögonen behöver då också extra färg för att inte bli bleka. Allt detta tycker jag blir på tok för mycket till vardags!

Åt andra hållet de dagar jag bestämmer mig för att strunta i sminket känner jag min så himla blek och grå. Min hy är nog ganska normal, relativt torr i pannan och på kinderna men med en lite fetare t-zon. Inte direkt någon problem hy men den dyker upp en finne eller ful por titt som tätt. Detta gör också att jag inte känner mig helt bekväm utan smink.

Som lösning på problemet önskade jag mig den här godingen i julklapp, det är en tinted moisturizer vid namn DayWear Plus från Estée Lauder. Efter att jag smort in mig med min vanliga dagkräm från Clarins tar jag en klick utav denna och får, enligt mig, den perfekta vardags hyn. Den ger lite, lite skimrande färg men dina egna färger syns ändå igenom. Rouge behövs inte för kindernas naturliga färg lyser igenom. Jag tar bara lite puder på nästippen eftersom jag lätt blir glansig där. Att rekomendera!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0