Dag 05 - Vad är kärlek

Det här är så himla svårt att förklara, jag har suttit och funderat på detta fram och tillbaka utan att ha blivit något klokare.

Det finns så många olika sorters Kärlek. Du känner en viss sorts kärlek till dina föräldrar, till dina barn, en annan till dina vänner, till dina syskon, till dina djur osv. Listan kan göras hur lång som helst! Fast de flesta definierar nog kärlek som känslan till sin partner.

Många säger att äkta kärlek är när man vill den andra personens bästa så till den grad att man kan se den tillsammans med en annan partner än en själv.

Jag säger: No way! Då har man nog växt ifrån varandra och känner någon slags vänskaplig kärlek.


När jag tänker på Kärlek så tänker jag på mannen med stort M, livskamraten alla söker, den människan man inte kan leva utan. Jag är ganska säker på att jag hittat Honom. 

Varje dag med Honom är en dag att minnas! När Han ser mig i ögonen och säger att Han älskar mig kan jag bli helt tårögd och inte förstå hur jag kunnat ha sådan tur! Att den, för mig, helt perfekta mannen vill dela sitt liv med mig. Det är så ofta som jag känner mig som världens lyckligaste människa!

Om det är något jag önskar alla mina medmänniskor så är det att hitta den stora kärleken.



Jag och mitt livs stora kärlek <3



Kommentarer
Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Så fint skrivet :) Och vilken underbar bild!

2011-02-02 @ 16:03:23
URL: http://elingabriella.blogg.se/
ebba bloppis på bloggen

sv: JAA :D

2011-02-02 @ 19:02:02
URL: http://brejjk.blogg.se/
madde

haha aa..^^

Allt bra med dig??:)

2011-02-02 @ 19:26:45
URL: http://maddozz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0