Dag 09 - Min tro

Jag vet inte riktigt vad jag tror på, jag har helt enkelt ingen klar bild över det. Men vad jag tycker är viktigt är att alla ska få tro på vad de vill. Men jag ogillar starkt när människor vill pracka på sin tro på andra. 

Mina åsikter, bara mina:
Jag tror inte på Gud. Jag tror heller inte på någon annan gud från någon annan religion. Men just tro är ett ämne som engagerar mig ganska mycket! Jag tycker att det är väldigt intressant att veta vad människor tror på och framför allt varför. Min personliga åsikt är att det är många i vår värld som har en konstig relation till sin Gud och ännu mer udda argument för att deras Gud är den enda rätta.

Jag tror på vetenskapen. Jag söker gärna logiska förklaringar till det mesta. Sen tror jag kanske att det kan finns saker utöver vetenskapen, saker vi inte kan förstå.

Upprepar att detta inte är något som jag ser som det enda rätta eller något annat konstigt, det är bara vad jag tror själv!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0