Pinsamt

Herregud!

Det pågår en rent utsagt pinsam diskussion inne på Blondinbellas senaste inlägg som jag suttit och kikat på en stund nu. Det hela handlar om hurvida hon driver företag eller inte samt att hon har städhjälp.

Snälla, kan inte bara alla svenskar sluta vara så dumdristigt avundsjuka och låt folk göra som de vill. Många utav de som kommenterar menar att det är så sjukt fel att ha städhjälp och att det är sorgligt att det fortfarande finns så stora klassskilnader i det svenska samhället.

Men hallå!!!
OM jag hade onödigt mycket pengar och OM jag kände för att ha städhjälp så skulle jag väl ha det!
Jag skulle definitivt inte välja bort det bara för att någon annan tyckte det eller för att det är synd om de som inte har råd.

Men egentligen handlar detta inte om städhjälp överhuvudtaget. Det handlar om att i Sverige råder det högt aktade Jantelagen vilket betyder att ingen får säga att man är bättre än någon annan. Alla ska ha samma saker, det ska vara RÄTTVIST!

Jag är så himla trött på att Sverige är ett land under Jantelagens piska!

Om det är något som är omodernt så är det Jantelagen och inte att ha eller inte ha städhjälp.
Kom igen nu Sverige!


Bildkälla


Kommentarer
sofie

ja herregud.. håller med!

2011-02-02 @ 01:31:46
URL: http://sofiesanden.wordpress.com/
Sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Vad gör du idag då? :)

2011-02-02 @ 11:03:19
URL: http://sannalitens.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0