1 par sockar = 1 dag

God morgon!

Idag är det tvättdag vilket betyder mycket tvättning och lite annat. Sorterade allt igår kväll vilket var skönt för då är det bara att sätta igång idag.

De andra som bor i vårt hus undrar hur vi kan ha så mycket tvätt jämt. Det är klart att det blir mer när vi är två stycken som förbrukar en hel del träningskläder varje vecka. Men jag måste säga att vi har avsevärt mycket mer tvätt än de andra.

De tvättar underligt sällan underkläder och övriga kläder med. Visst kan man ha ett par jeans mer än en dag men vissa plagg använder man definitivt bara en gång innan de åker i tvättkorgen.

Sen vet jag verkligen inte hur allt ligger till, hur man sköter sig hygien är givetvis helt upp till var och en. Men man börjar ju undra när en person tvättar typ 3 par sockar på en vecka...



För mig: 1 dag = 1 par sockor
Bildkälla


Kommentarer
ELIN

Tro mig, jag tömde precis e fylld tvättkorg, hälften ligger utanför maskinen för det inte fick plats..

2011-01-27 @ 10:58:30
URL: http://esks.blogg.se/
ELIN

svar; män alltså..



Hur går det med tvätten? :D

2011-01-27 @ 13:21:30
URL: http://esks.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0