Spiderchick & Blondinbella

1. Som alla andra dagar så var jag idag inne och kikade hos min favoritbloggare Spiderchick. Hon meddelar att hon ska på begravning och att det är en familjedag, helt förståligt! Under ett sådant inlägg så finns det bloggare som har mage att skriva:

"TÄVLING - behöver ny header!
Hjälper ni mig genom att göra en bild
som jag kan använda en header
så får ni ju också synas här på bloggen!

Som pris ; får vinnarn länkning i menyn och i inlägg! <3"

Jag är överhuvudtaget emot att bloggare fiskar läsare på detta sätt. Men om de nu gör det så kan de väl ha lite känsla och titta under VILKET inlägg de skriver det. Det här är ju bara osmakligt!


2. Var inne och kikade på Blondinbellas blogg och satte nästan kaffet i halsen. Hon har lagt upp en bild på sig själv i bikini när hon solar i usa. Med detta följer sååå många tråkiga kommentarer om att hon är stor, STOR!? Jag tycker att det är härligt att en tjej med så stor mediapress m.m. som hon faktiskt har, visar upp fina kurvor istället för en ohälsosam nedbantad kropp!

Självklart är det helt ok att vissa tycker att det är snyggt att vara väldigt smal, men man behöver verkligen inte ge elaka kommentarer för det. Vi är sjukt många som tycker tvärtom och föredrar en kurvigare kropp, inte skriver vi att någon ser benig ut för det.

Alla har vi olika åsikter men om många bara kunde hålla elaka tankar för sig själv istället så skulle vi leva i en mycket trevligare värld!:)


Kommentarer
Mick - Gud hatar mig

Hej, vilken härlig blogg du hade! :)

Besök gärna min blogg och skriv en kommentar. Varje kommentar ger dig chansen till att bli dagens blogg :) Lycka till! Kram

2011-01-24 @ 17:00:49
URL: http://mcmick.blogg.se/
Daniel Vardakis Lembke

Chacha, bra blogg! =D

2011-01-25 @ 07:22:41
URL: http://dannebooy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0