Dag 18 - Ett pinsamt ögonblick

Detta var svårt för jag är ganska duktig på att bjuda på mig själv när jag klantar till det.

Men här kommer ändå en sak som var lite pinsam:

För ett tag sedan var jag och min väninna Hayley ute och partade på en club. Vi bestämde oss för att gå hem någorlunda tidigt vilket betydde att det var folktomt vid garderoben och utgången (herregud vad jag börjar bli gammal).

Hayley hade ingen jacka så jag skulle bara hämta ut min kappa ur garderoben. Jag hälsar på tjejen som jobbar där och lämnar fram min nummerlapp.

Hon är fullt upptagen med att räkna pengar och tittar inte ens på mig.

Jag viftar med min lapp och säger Hoho!!

Tjejen tittar fortfarande inte ens på mig.

Jag är den enda kunden i hela rummet och det är flera timmar kvar till stängningsdags, hon måste väl kunna ränka sina pengar senare?

Jag fortsätter vifta med min lapp och försöka fånga hennes uppmärksamhet utan framgång.

Helt plötsligt hör jag ett litet SNAP inne i mitt huvud och jag blir med en gång otroligt trött på att hon får betalt för att stå där och ignorera mig när det är hennes uppgift att ge mig mina ytterkläder.

Jag (hör och häpna) slår näven i bordet (disken) och pekar på henne med hela handen och utropar:

"You are so f***ing rude!!!"


Saken är den att inte ens här kollar bruden på mig, hon bara fortsätter med sitt.
Jag blir ju helförbannad och det slutar med att min väninna (som gått ut för att vänta) får komma in och be om ursäkt för mig.

Lite pinsamt eftersom jag och Hayley inte känt varandra sådär jättelänge, men jag får ursäkta mig med att vi hade pimplat en del vin den kvällen. Dock är detta nu något vi skrattar åt varenda gång vi ses!



Kommentarer
Emmy Asklöf

Allt bra idag? :)

Kram

2011-03-11 @ 17:00:04
URL: http://emmyasklof.blogg.se/
anna

haha det lät faktiskt rätt pinsamt!

2011-03-11 @ 22:01:35
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Erika

Jaha, det förklarar ju varför jag inte ser något rosa ;).



Haha, vilket minne! Vet du fortfarande inte varför hon ignorerade dig? :P

2011-03-11 @ 22:11:22
URL: http://mylittlewords.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0