Det där med boxning


Bildkälla


Jag har alltid tyckt att boxning är en idiotisk sport!

Puckla på varandra tills alla hjärnceller är borta känns ju inte som någon bra idé helt enkelt. Dessutom tyckte jag att det uppmanar unga till att slåss vilket är otroligt dumt.

Så häromdagen så satt alla i huset och tittade på en boxningsmatch på tv och sällskapssjuk som jag var så tittade jag med.

Då slog det mig att boxning kanske inte är så tokigt i alla fall.

Jag tror att det finnns människor som har större behov än andra att få ut sin ilska, bland dessa också människor som har svårt att kontrollera ilskan.

Att boxas är frivilligt och båda parter är med på lika villkor. Man kan få utlopp för känslor som inte har någon annanstans att ta vägen (det känner jag ju själv bara jag går på boxercise). Detta tror jag kan leda till minskad kriminalitet.

Nu säger jag verkligen inte att alla boxare är kriminella eller något sådant. Men skulle inte boxning (även liknande som brottning och andra fighting sporter) finnas så tror jag att vissa människor kanske skulle ha svårare att kontrollera sin ilska.

Det är bra att det finns "lagliga" sätt att slåss på för dem som vill!

Detta är mina egna personliga åsikter.


Kommentarer
ems

tror att det är en kaon sätt för vissa människor att få ut sin ilska. Skulle själv önska att jag kunde ta ut min ilska på en boxningskudde. ycker nog att man kan hålla sig till kudden och mitzar och sådan och skita i att puckla på andra människor :P

2011-03-05 @ 09:44:53
URL: http://bookofems.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hennes Värld

Vardagsbetraktelser - Inredning - Karriär

RSS 2.0